Shaktimattan

För några månader sedan köpte jag mig en shaktimatta.
Jag brukar ligga på den en stund varje kväll, tycker att jag har fått en bättre nattsömn & den löser upp
spänningarna i kroppen & jag känner mig avslappnad & harmonisk.
Priset för en shaktimatta ligger på ca 680:-
En bra investering för din hälsa & ditt välmående.





På shaktimattan.se kan du bland annat läsa detta;

De 6000 piggarna stimulerar kroppens känselkroppar. Impulserna sänds via ryggmärgen upp till hjärnan. Där frisätts endorfiner samt en mängd olika signalsubstanser och hormoner. Det ger avslappning till nervsystem och muskler. Det förefaller också vara så att blodcirkulationen ökar cellandningen.

Du kan börja med att ligga ca 15 min. När du blir lite mera van rekommenderar vi 20-40 min per tillfälle. Men det är inte farligt att ligga längre. Många somnar på mattan och det är hellre inte farligt. Vi rekommenderar regelbunden användning, helst varje dag.

Shaktimattan kan bidra med att:
 

  • Minskar smärta
  • Löser stress
  • Sänker blodtrycket
  • Ökar metabolismen
  • Minskar inflammation  

  •  


    Kommentarer
    Postat av: Malin Inspiration&design

    Den är sååååååååååååååååååå braaa den mattan!!!!

    Jag använder den också och den har hjälpt mig så mycket. :) Jag sover också mycket bättre. :)



    2009-07-17 @ 21:16:00

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0