Uppståndelse på Ica - orsak tappad potatis

Var & handlade på Ica med mamma i eftermiddag för att kompletera lite ingredienser till födelsedagsbaket.  
Hade varit & plockat lite varor & var påväg till vagnen med dem & hade som sagt händerna fulla då jag halkar på en potatis som någon själ tappat på golvet.

Jag flyger upp i luften & landar på höger armbåge & höger lår. Tog troligtvis i någon nerv då jag svimma av en kort stund, men hade tur som inte slog huvudet i stengolvet, men en kvinna trodde att jag hade slagit huvudet & ringde ambulansen. Flera ica anställda & andra männinskor flockades omkring mig & frågade hur jag mådde.

Var ett himla jobb att övertala dem att allt var okej, att jag bara var lite öm i armbågen & låret & att jag inte slagit i huvudet.Lyckades tillslut övertala kvinnan med mammas hjälp att ringa & avbeställa ambulansen men efter en stund kom ambulanspersonal ialla fall & jag fick förklara att jag olyckligt bara halkat på en liten potatis.

Slutsats - PLOCKA UPP potaisen om du tappar den!

Lite synd att man inte bodde i USA nu, då hade man kanske kunnat få sig ett stort skadestånd!

Väl hemma hos föräldrarna blev det bakning inför mammas 55 - års dag, den klassiska & obligatoriska marängtårtan & sedan hallongrottor. Önskas recept är det bara att hojjta till!



En tésil är perfekt vid pudring



Tårta innan fyllning




Kommentarer
Postat av: Molly

jag menar det. d är otroligt duktig!



stackare :( tur att du inte slog i huvudet iaf :)



är det en "märtas tårta" som du har bakat?! :)

ha en fortsatt bra kväll och ta hand om dig! kramar



2009-07-27 @ 20:59:55
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Marie

Nämen din stackare! Vilken show! Hoppas det är bra i armbåge o lår!



kram!

2009-07-27 @ 21:16:45
URL: http://ganskalagom.blogspot.com
Postat av: Susanne F

Fy vilken otur...själv halkade jag på en ättiksgurka inne på Mc Donalds..det blev en tur till sjukhuset och krykor i 4 veckor....detta är längesedan men kommer ihåg det som det vore igår

Kram

2009-07-28 @ 10:51:39
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/
Postat av: Corundum

Ouch! :S Det lät smärtsamt! Hoppas det har läkt ihop tills nu iaf. Ha det fint, vi hörs!



/jag.

2009-07-28 @ 13:00:11
URL: http://ordensmakt.blogspot.com/
Postat av: Evelina

Stackare där! Har ju gått ett halvt år sen ditt inlägg så du har knappast ont mer men sådant kommer man ihåg länge.. Marängtårtan såg fin ut =) Skulle jag kunna få receptet på den?

2010-01-10 @ 16:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0