Sommarfina virkade hårband

Inspirerad av stadshimmel virkade jag igår några sommarfina hårband.
Här kommer bilder på två av dem samt en liten beskriving.







Lägg med virknål 2,5 upp så många maskor som behövs för att det ska räcka runt ditt huvud, vänd.


Rad 1: Virka fm hela vägen tillbaka, vänd.


Rad 2: Virka 2 lm ,* gör ett omslag om nålen, gå ner i föregående rads sista fm hämta garn, upprepa från 3ggr, gör ett omslag och drag igenom alla maskorna på nålen, 1 lm, hoppa över en maska* 
upprepa *-* hela raden ut,vänd med 1 lm


Rad 3: Fm hela raden ut.


Virka sm längs den lilla kanten & sedan ca 8 lm & fäst med en sm i andra sidan för att bilda en öggla till knappen. Fäst alla trådar & sy fast en passande knapp i andra änden på hårbandet.


Kommentarer
Postat av: aliciasivert

Hjälp så sött hårband! Ett sånt måste jag försöka mig på. Och tack för tipset och alla andra fina skapelser! Jag hittade hit via Hjärtekatten (håller själv på och monterar min första) och måste berömma dig för kretivitet och skicklighet :) Lycka till med virkandet!

2011-07-02 @ 18:06:10
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/
Postat av: aliciasivert

Hjälp så sött hårband! Ett sånt måste jag försöka mig på. Och tack för tipset och alla andra fina skapelser! Jag hittade hit via Hjärtekatten (håller själv på och monterar min första) och måste berömma dig för kretivitet och skicklighet :) Lycka till med virkandet!

2011-07-02 @ 18:06:40
URL: http://aliciasivert.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0